Bitter

Idag är en sån där dag när allt känns meningslöst och man bara vill dra täcket över huvudet och vakna upp i en annan verklighet. 

En sån dag som ja tom kan förstå varför folk börjar knarka, om det kan göra att man känner sig gladare. 

Ja avgudar mina barn, men inte ens det räcker idag. Jag vill bara vara ifred! Orkar inte med allt tjat och skrik och grin. Orkar inte med att vi har så jävla kallt inne så man fan skulle behövt jacka! Orkar inte med att jag dammsuger hela jävla dagarna, och då en gång innan läggdags för att vi inte ska dra upp smuts i trappen, och Ändå får jag ALLTID dammsuga varenda jävla morgon! 

Orkar inte med att vi aldrig har några pengar över! Vi har nätt och jämt till alla räkningar varje månad, och pengarna är alltid slut innan nästa lön kommer. Så när barnbidraget kommer så går det åt till bensin och mat på engång. 

Jag har inga täckbyxor, så när vi har vart ute med ungarna nu i vinter har ja ett par gamla efter Kevin som jag har haft i mer än 10 år, i stallet bla. Dom är inte täta för fem öre och så lortiga så dom blir inte rena i tvättmaskinen ens

Jag har heller inga vantar, varken till att "leka ute" eller i stallet. Bara tunna fingervantar. Så är ju inte konstigt att händerna snart går att smula till pulver för dom är så torra.. 

Finns så sjukt mycket saker vi skulle behöva pengar till, och då räknad jag inte ens med sånt som normala människor har råd med, som att tex gå ut och äta någon gång, köpa nya kläder, hälsa på sina vänner, vara medlem i rottweilerklubben så vi kan vara på brukshundklubben och träna. 

Vi har ingen fungerande tvättstuga, vi har kört fast i renoveringen där pga pengar. Avloppet behöver bytas då det svämmar över med brunt äckligt vatten över typ hela golvet varje gång vi tvättar.
 Vi måste även byta elcentral till en större, vi har inga lampor i källaren nu heller så man får ta pannlampan när man ska ner och tvätta. 

Vi brukar ju ha två fläktar igång för att hålla värmen (billigt nej) men nu har den ena gått sönder så nu har vi bara en.. Hjälper sisådär mot kylan. 

Vi skulle behöva göra en framvagnsinställning på Volvon också, den sliter ju däcken snett så sommardäcken är helt slut. Vilket påminner mig om att vi kommer bli tvungen att köpa nya däck till våren och det kommer nog inte vi ha råd med så det blir ju kul.. 

Maddox behöver snart en ny bilstol. Man känner sig som en skitbra förälder som inte har råd att hosta upp 4000 till en stol åt barnet!

Enzo skulle behöva gå till "tandläkaren" också. Vilket går på några tusen antagligen så det kommer jag bli tvungen att låna till. Är så hemskt att inte ha en enda krona på sparkontot. 
Men maddox är 6 månader gammal nu, och jag vill verkligen inte sätta honom på dagis när han fyller 1. Det är alldeles för litet tycker jag! Minst 1 1/2 vill jag att han ska vara så man får ju försöka stå ut på minimum. Men jag förstår inte hur andra barnfamiljer kan leva och ha barnen hemma. Antingen har Tobbe skitdålig lön för att vara man, eller så bor vi skitdyrt eller så har jag värdens lägsta mammapenning. Kanske lite av varje för våran del. Men vi köpte hus för 350 000, det är ju INGENTING jämför med vad andra köper hus för. Fattar inte.. 
Någonstans har man ju dragit en nitlott iaf.. 

Skulle vilja kunna jobba hemifrån, så man får någon extra krona i månaden. Men sånna jobb är ju bara i sagornas värld ungefär.. Har funderat på att sälja saker för att få ihop nån krona, men vafan har jag att sälja? Mig själv?

Nä fyfan, tårarna har vart nära idag. 
Tur att alla dagar inte känns lika hemska. Det är bara mkt nu som vi behöver men inte har råd med.. 
Säkert all sömnbrist också som gör att jag känner att livet suger lite extra.
Finns dom som har det värre, men ibland måste man få tycka synd om sig själv ovkså. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0