Trädgårdsmästarna

Snart är den här långhelgen över ;p 
I torsdags kom min familj hit, mamma och Stefan först och visade upp sin nya merca. 300 hk 👍🏻 Rex va helt lyrisk över alla knappar i bilen haha. 
Nelly ramlade in sen också och klippte och färgade mig :) skönt att vara lite fräsch i håret, lite silverschampo på de här bara så man slipper de gula! 


#tjockis

Efter hårfixet blev vi bjudna på pizza i stan, lite spontant sådär. 
Fredagen spenderades hemma framför datorn. 
Hade fått i uppdrag att fixa en minnestavla till en lite hundkille som gått bort, och igår kunde ja sitta många timmar så jag blev klar :) städade hemma också, men de gör man ju varje dag ;)
Tobbe fick ju en gräsklippare utav våra snälla grannar igår med, så när han klippt gräset igår så åkte vi till stallet och tog in hästarna. Jag hade ju bästa stallhjälpen helt klart! 


Sen avslutades kvällen med lite plankstek och vampire diaries :) 

Idag då, idag har jag slitit som aldrig förr! Inte helt sant men de känns så i kroppen ;) 
Vi började med uppstigning kl 7 för att fixa stallet, hem å äta frukost och sen ut för att stöka i trädgården. 
Vi har krattat och klippt grenar till förbannelse! Och än är vi inte klar heller, man får liksom göra de bästa utav de elände vi har ;p en ny häck och ny gräsmatta står på önskelistan men är ju inte gratis tyvär så får vänta :)


Mina rabarber Före 


Efter. Inte klar men alltså högarna med ris och skit ja krattat ihop där är ju sjuka! 
Gömmer sig mycket lik under de där bladen. 


Tobbe ansar en av jättebuskarna. 
Vi tar inte bort hela nu för insyns skull, men vi gör nog de sen. Och byter mot nå annat för den står så tokigt, finns liksom en gräsplätt bakom den "röda" busken som man vill få fram. Har hellre en häck här jäms med staketet så man får fram så mycket gräsmatta som möjligt :) 


Mina fina hallonbuskar ;) men de där är bara hälften av de som fanns från början så dom får vara kvar. Ska rensas lite mer bara och sen hoppas vi på lite hallon iaf ;) men tyvär tror ja de "bästa" kvistarna va de som rök när vi tog bort hälften.. 



Haha alltså ja dör hur fan ser de ut hemma hos oss!? 


Tobbe fick låna en häcktrimmer av en annan granne, vart lite roligare att klippa häck då ;) 
Bästa häcken haha. Förhoppningen är att vi har råd att byta ut den mot en som är grön året om nästa år. Den här mår inget vidare, misskött och även utsatt för brand då grannens hus brann ner. 


Nu sitter jag i soffan i ett relativt städat hus (läs våning i hus) så jag har gett upp för idag. Mina höfter och rygg är helt slut så. 
Väntar ut tiden lite nu så man kan åka och ta in pållarna sen blir de grillning med min lilla familj ikväll :) 
Kan ju igentligen svälja mitt kött rått ja, de blir ju ändå grillat i min hals av halsbrännan... Jävla halsbränna 🔥 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0