Bryter ihop

Det börjar bli för mycket för mig nu! 
Pengar pengar pengar! 
Alltid ska de krångla så jävla mycket. 
Försäkringskassan har betalat ut för lite föräldrapenning till mig, då hade ja ändå ringt och dubbelkollat innan ja ansökte, så allt va ok med min ersättningsnivå och så iomed Att ja nu får barn så "tätt". De va ok, bara att ansöka. Mm va skönt tänkte ja! Kanske de går smärtfritt denna gången då vilket det verkligen inte gjorde med Rex! 
Ja ansökte och den preliminära summan som då kommer upp under ansökan verkade rimlig, perfekt tänkte jag. När jag sedan fick information om utbetalning så står de ungefär bara hälften av den summan. Jag har alltså bara fått på grundnivå, de ska ja inte ha. Ringer igen och får prata med en jättetrevlig dam som verkar kunnig, hon ser också att ja fått för lite och det ska åtgärdas. Får meddelande efter några dagar att de godkänt min ansökan eller nått sånt, antar att se handlade om att de godkänt att ja ska få ut samma summa som med Rex tack vara tätt mellan barnen. Har tålmodigt väntat på en extra utbetalning med de pengar som fattas, men de kommer aldrig. 
Ansökte om fler dagar idag när ja ändå va inloggad, och det står som vanligt att ja ska få en rimlig summa, sen när ja ansökt klart och skickat in så ändras den till godkänd och summan halveras återigen! 
Ja fattar inte att se ska vara så jääääävla svårt att göra rätt på de där stället!? Däremot om DOM klantat sig och råkat betala ut för MYCKET då är de brottom att betala tillbaka annars jävlar typ. Helt sjukt! Världens sämsta myndighet helt klart! 
Jar glad att de finns föräldrarpenning och tacksam, men det är såååå tröttsamt när hela livet blir kaos för att dom inte gör sitt jobb. Man blir ju så beroende av att dom gör Rätt! Ångesten som infinner sig när man börjar inse att vi inte kommer ha råd med typ nånting alls för att dom krånglar såhär den hade ja gärna vart utan.. Blir till att sitta i telefonkö sen när Rex åkt till sin farmor. Kul! 

Ett till bekymmer ja har är att de är slut på hö! Alltså slut hos leverantören så att säga. I stallet med såklart men vi tänkte hämta mer idag vilket sket sig lite. 
Vet inte hur mycket ja kommer behöva heller eftersom de är lite oklart när hästarna kommer gå på bete.. 
Stressssssss på stress bara. 
Kan inte allt bara lösa sig för oss NÅNGÅNG!! Mitt psyke pallar inte med sånt här nu. 
Kan inte sova heller för de är för varmt att ligga som en klämmacka mellan Tobbe och Rex, och inte kan ja röra mig då heller och med foglossning och en massa vätska i kroppen ligger man inte så bra på samma ställe hela natten man domnar liksom bort och får ont. Jävligt kul! 
Så ja är trött som ett as och bara städar och städar och städar, dammsög innan ja la mig igår och dammsög de första när ja klev upp. Skit och hår överallt! Deltas öra fortsätter krångla fast vi bytt till så himla bra foder och hon fäller ju som ja vet inte vad fortfarande med! 
Orkar inte! Kan hon få bli bra nångång stackars hund! Och stackars mig.
Har problem med magen också såklart. Trycker i mig fibrer och äcklig katrinplommonjuice, kiwi, päron laktulos you name it! Och ändå blir de tvärstopp om ja tar en järntablett så har inte så bra järnvärde heller. Åh alla dessa bristningar ja fått! Hela låren och höfterna och rumpan 😭 vätskan bara ökar på och ja har redan gått upp 17 kg fast ja försöker tänka på vad jag äter. 
Eländes elände! 

Magen är mycket fulare den här gången med, ja ser bara fet ut! 


Fyfan va synd de är om mig nu. 
#hormoner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0