2 veckor

Lilleman fyllde två veckor igår! 
Shit va tiden går snabbt. 
Han växer så det knakar också. 
4 dagar efter födseln hade han typ gått upp 100 g, vilket ja förstått nu är ganska ovanligt. Dom räknar med att barnen tappat vikt. Men jag ammar ju direkt dom kommit ut ja, lika med Rex. Ja har hungriga pojkar ;) 
Igår va det dags för lillemans första BVC besök, sköterskan kom hem till oss. Besöket är ju oftast första veckan man är hemma men dom hade så dåligt med tider för att det är sommar så vi väntade lite extra eftersom de verkade som ja uppenbarligen inte hade nå problem med amningen ;p 
Igår stannade vågen på 4090g! Så ja han går ju upp i vikt haha.
Tydligen vägde Kevin exakt så mkt när han föddes :) 
Ja de är ju skönt att amningen fungerar iaf, men han får inte växa för snabbt! 😱 vill ha min lilla bebis ett tag till ;) 


9 dagar gammal


14 dagar 

Föresten! Vart fan är sommaren? 
Så jävla tråkigt väder.. 
Under dom här veckorna så har de typ vart fint en dag. Och de va bara lite fint inte strandväder liksom. 
Men vi han med en tur till lekparken med Rex då iaf, och då blev de första vagnturen för lilleman med ;p 




En lagom promenad för mig som fortfarande har foglossning :/ knakar och brakar i mig. 
Rex jäste iaf, så mkt så han somnade i gungan ;) 

Och min mage börjar dra ihop sig mer och mer iaf. De går inte lika snabbt som efter Rex men de är väll inte så konstigt. 
Men kan ju inte påstå att man är skitnöjd när man ser sig i spegeln så kanske är lika bra att de inte går att sola ute ;p


11 dagar efter förlossning 




Idag 13 dagar efter förlossning. 
Har tappat ungefär 10 kg också. Men där stannar ja nog innan ja börjar kunna röra på mig mer. Har stått på -10 nästan en vecka haha 🙈 

Idag är det fredag iaf! Och Tobbe ör nere i tvättstugan och bygger. Kanske har ja en fungerande diskbänk och allt snart :D 
Vi ska åka och handla sen också för Tobbe ska iväg på fotboll ikväll så ja måste ha gotta så ja kan fredagsmysa i min ensamhet.
Inte konstigt att vågen stannat av ;) haha 
Till hösten (om man kan kalla de här sommar) så kanske man slutar proppa i sig skit. Är ju så gott med jordgubbar å glass och god mat när de är "sommar" ;p 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0