Årets första

Ridtur! 
Tror ja haha, iaf på min häst ;p 

Jag fick iaf barnvakt idag, skjutsade ut Rex till svärmor i mohed, sen åkte ja ut med hundarna innan ja bytte om och åkte till stallet :)
Finputsade på Lussi lite, svansen hade inte direkt blivit borstad på ett tag ;p
Tog lite på smulan med men hennes svans måste tvättas innan den går att reda ut haha. Äckel ;p 

Sen tänkte ja då ta en ridtur på min stora fröken och ta lillpo på släp i ett rep. Såg liksom framför mig hur jag promenerade runt lugnet med mina hästar i solen ;p
Men verkligheten blev en annan. 
Smultron va ju helt galen!!
Hoppade och studsade, stog på bakbenen, sparkade hejvillt (ibland på Lussi) haha. Hon sprang runt överallt med och trasslade in repet runt lussis hals och ben. Att Lussi (som faktiskt va riktigt pigg!) inte reagerade nämvärt är fan helt otroligt! Hon är bara bäst min Donna! Traskade på eller stannade när smultron blev som vildast så ja kunde försöka hålla i henne utan att ramla ur sadeln ;p vi tog oss iaf till vändplanen och där "longerade" jag smultron från lussis rygg, så hon fick busa av sig. Men kom folk med hundar hela tiden så tillslut gick vi hem igen. Lyckades få smultron att gå lite bättre på hemvägen, kortade repet rejält så hon vart tvungen att gå nära. Men nackdelen med de va att hon trängde Lussi hela tiden plus bet henne haha! Fick fota till henne i huvudet ja (peta med foten), stackars Lussi bara accepterar att lillskiten styr hon.. Så länge hon inte är hungrig då jävlar får inte smulan äta iaf. 

Jaja, blev ingen drömtur tyvär, hade vart myyyycket mysigare om skitponnyn hade stannat hemma ;) 

Nu är vi hemma i soffan igen jag och Rex, Tobbe är och tränar fotboll han :) 



Min lilla trollunge! :) 


Har lärt mig att göra fiskbensfläta, genom youtube faktiskt ;) 


En bild från i tisdags när vi va på bruks och tränade i solen :) 


Rex vart helt slut ;) 


Lillpo



Bästa hästen :) 




Kommentarer
Postat av: Ida

Men åh!! Älskar bilden på Rex längst upp ♡♡♡♡

2014-04-25 @ 10:50:19
URL: http://www.luvans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0