Tisdag

Goddag! 
Blev en förvånansvärt lugn natt ändå haha.
Lilleman va ju extremt gnällig igår. Åt konstant, ja kunde inte ens gå på toa liksom utan att han skrek. Va gör man då liksom ja måste ju få gå på toa :p 

Vi åkte ut och körde lite upplet på flyget efter Tobbe kom hem igår, man höll ju typ andan så fort Rex blev tyst så han inte skulle börja grina igen ;p
Vi klarade oss ut till flyget iaf sen va det kört. Men han blev lite lugnare iaf av att sitta i bärselen, iaf om jag gick hela tiden ;p 
Mot natten så blev man rätt uppgiven eftersom ja började få slut på mjölk kändes det som, och ont gjorde de också. Helt söndernött blev ja. Provade tom att ge honom en napp i ren desperation, men den dög inte alls. 
Tillslut lyckades ja få honom att somna på mitt bröst, och kl 00.20 vågade jag lägga honom i sin egen säng, höll andan, släckte lampan och la mig. Kom ett litet knorr, höll andan igen, sen inget mer. Pjuh haha. 
Sen vaknade han vid 03.30 och ville ha mat, åt ganska kort tid, bytte blöja och sen somnade han om till ungefär 07.00. Åt och bytte blöja sen sov vi till 9 igen så helt okej natt ändå efter en mardrömsdag :) 
Matade lite till vid 9 och sen gick vi ner med lite sopor och rastade Enzo :) vi börjar få häng på de hör att klara oss själva ;) 
Gjorde frukost och tog med till soffan när vi kom in. Men Rex tyckte inte alls att ja borde få äta utan grinade hysteriskt så fick kasta i mig frukosten. 
Plockade upp honom och la han på bröstet och där ligger han nu kvar. SkönT! Lite lugn och ro och han har nog en del sömn att ta ikapp stackarn. 

Idag är det 2 veckor sedan förlossningen. I morse stog vågen på 7 kg kvar till vad jag vägde innan. Har gått ner typ 13 kg alltså. Minst iaf hade gått upp 19 när ja vägde mig hos BM 2 veckor före BF, sen gick ja ju över 10 dagar så kan ju ha gått upp en massa mer under den tiden men vägde mig inget så de får vi aldrig veta ;p 
Bara från igår till idag har ja tappat 2 kg, måste bero på den intensiva amningen igår haha ;p 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0