Lyckad träning

Åkte ju till bruks och tränade med Amanda idag. Vi höll på rätt länge. 
Började med att de stora hundarna fick sitta och titta på medans vi grejade med småttingarna. Delta vart ju galen som väntat, ungefär som hon blir på en fotbollsmatch eller på promenaden om vi möter en hund.. Men efter en braa stund så lugnade hon ner sig lite. 
Jag tränade iaf lite "stanna" med Enzo. Han had ju aldrig behövt dressyren innan utan vi har tyckt att han är ju så smart som lyder ändå ;p men de gör han inte längre, har man Inge godis kommer han inte ens när man ropar haha. Så ja idag har vi tränat lite iaf och han fattade absolut ingenting i början. Men när vi började ha belöningen bakom honom så gick det mycket bättre! Jättekul :) 

Sen va det deltas tur, efter hon suttit hyffsat lugn ett tag. Vi tränade lite att gå vid sidan lös, att hon fick söka upp mig själv när jag bara gick omkring. Sen rätt hon gick i rätt position så fick hon belöning :) sen körde Amanda lite inkallning med henne medans jag vart tvungen att agera lite mamma ;) 

Vi avslutade sen med att träna delta och Diina att vara nära varandra utan att bli uppjagade och försöka leka. Dom brukar i vanliga fall bli knäppa i skallen när dom ser varandra och dras ihop som två magneter. 
Men dom lyckades tom ligga vid varandra. Vi gick sen runt runt brevid varandra och med vagnen, tills dom inte brydde sig om varandra. Delta va riiiktigt duktig! Diina hade lite svårare, men tillslut gav även hon upp. När dom satt brevid varandra, utan koppel och inte va i "attackmode" liksom ;p Då fick dom leka som belöning. 
Så jävla kul med lite framsteg! 
Och faktiskt har jag en trött rottweiler här hemma nu! Lydnaden tröttar ut henne bra mkt mer än spår och sök. Så i morgon ska vi köra både och :) 

Nu har lilleman äntligen somnat i mina armar. Han blev lite ledsen i ögat nyss och ingenting hjälpte. Men de va nog lite tröttgnäll :) 
Ska försöka mig på dom där squatsen nu tänkte ja ;p har gjort plankan för idag iaf, känner mig nöjd ;) 
Sen inväntar vi bara Tobbe och greys anatomy ikväll ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0