Ullared

Ny jobbvecka äntrad.
Börjar verkligen tröttna nu, vill viiiiiila :/
Menmen, 2 veckor sen ger jag upp. Står inte ut längre. Kan inte göra annat än att hålla både tummar och tår för att försäkringskassan inte ställer till det ännu mer för mig. Helt sjukt att vissa med mina arbetsuppgifter blir beviljad graviditetspenning och vissa inte, rent lotteri. Vissa med lättare jobb, typ i butik osv blir tom beviljad, men inte jag då med alla mina kontor och 44 trapphus? Hm.. Känns bra

Helgen har iaf spenderats i södra Sverige på en liten shoppingresa/minisemester.
Riktigt mysigt att få komma bort, bara jag och Tobbe. Vi åkte ju visserligen med mamma och Stefan, men utan hundar och massa måsten liksom ;p

Blev mycket sova i osköna ställningar både dit och hem i husbilen, men de är så när man har nått som sitter ivägen på magen ;p
Spenderade typ hela lördagen inne på gekås iaf, jag va rätt slut i kroppen efter det ;p men jäklar vad vi handlade grejer, en kundvagn full ;p
Blev en powernap när vi kom tillbaka till husbilen sen, för Alla faktiskt ;p
Sen traskade vi in till ullared igen (från ställplatsen vi bodde på), och fick ett bord på Harrys. Supergod mat, och efterrätt som bara jag fick eftersom ja inte fick dricka massa alkohol som dom andra lyxade till det med ;)

Traskade hem i mörkret sen, och slocknade rätt omgående. Jag iaf, och mamma tror ja. Stefan och Tobbe satt och smaskade sprit när jag gick och la mig ;p

Uppe tidigt på söndagen igen, och vi tog husbilen till varuhuset för att gå igenom lite saker vi glömt. Slutade med en kundvagn till fylld med grejer ;)
Men nu har vi nog fan allt vi behöver, nästan iaf :) otroligt skönt även om de gick åt en jävla massa tusenlappar som svider lite ;)

Alla gula påsar står överallt här hemma nu, har inte orkar tagit tag i de än. Men imorgon ska Tobbe komma hem efter jobbet och då ska vi röja lite :) skönt!

Just de, vi fick ju ponnyproblem medans vi var borta. Hon bara kutar rakt igenom tråden som om den inte fanns. Dessutom så lämnar hon dom andra hästarna och drar iväg på äventyr. Hästjävel! Man trodde man skulle få "semester" från hästbestyr lite nu under sommarbetet, men vi har fått byggt en massa hagar hit och dit med tusen trådar överallt. Mest synd är det om Therese som har fått jaga smultron överallt eftersom vi inte vart hemma :/ GULDstjärna till henne!

Men idag har vi vart dit och flyttar till en hage med bättre ström i. Så den har blivit utrustad med ett gäng extra trådar och smultrons ståltråd/blötsvamt huvudbonad har blivit ditsatt igen. Hon gick på tråden 2 ggr när vi lockade med mat utanför, och sen ville hon inte mer. Förhoppningsvis avskräckte det tillräckligt så hon stannar kvar.
Känns rätt ohumant att sätta på henne värsta avrättningsställningen på huvudet och sen lura henne på tråden, men hon känner inte strömmen genom den tjocka manen annars. Och hellre några obehagliga stötar i huvudet än att hon springer ut på vägen igen och blir påkörd. Kommer bli nervöst att sova i att men hoppas Innerligt att hon står kvar nu. Vet inte hur vi gör annars, viltstängsel?
Nån som har en rulle liggandes någonstans? Haha

Nä nu hoppas vi på det bästa med allt som pågår :)
Kvällskiss med Enzo står på schemat nu och sen sängen :)

https://cdn1.cdnme.se/660375/7-3/pic_51eed239ddf2b305ee26b306.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0