Måndag

Ännu en helg passerad. Och hösten hänger i luften:p
Även om de är varmt mitt på dagen när solen är framme så är det inte riktigt solväder liksom, så man är ju rätt blek nu :p kanske skulle lagt sig i ett solarium en snabbis, bara för att inte se ut som ett lik haha. Börjar tydligen se lite hängig ut nu, Tobbe påpekade det flera ggr igår att ja inte såg nå pigg ut. Det är ja inte heller men är man lite brun så syns de inte på samma sätt ;)

I fredags så åkte iaf jag och Tobbe till hudik för lite bilshopping!!
Jag va in och hittade en bil på Volvo där i torsdags, inte alls den modell vi hade tänkt oss men det va ett jättebra pris på bilen trots att den fan ser helt ny ut. Så det låga priset och en ny kammrem fick mig att fastna ändå, vi kommer ju inte ha mkt pengar att leva på sen direkt :p

Så i fredags så åkte vi upp med mamma som skulle hämta Nelly och Erik, och vi hoppade av på donken och tog en varsin glass medans vi väntade på att säljaren skulle komma. Han kom dit extra för att vi skulle få hämta bilen när mamma ändå skulle dit, snällt de.
Tobbe vart nöjd med bilen som jag köpt åt honom iaf ;) han står ju som ägare men han fick inte se bilen innan haha.
Så när vi kom hem så åkte vi och käkade middag ute för att "fira" lite att vi Äntligen har en kombi! :) sen åkte vi och rastade Kevin och Amandas hundar innan vi hämtade upp våra egna och åkte ut till segersta för att visa bilen och hälsa på en sväng :) kom hem sjukt sent, och somnade gott ;p
Förutom att ja hade en krabat i magen som börjat leva om på kvällarna så det gör förbannat ont neråt. Ett par smällar sen kan ja somna :p riktigt obehagligt..

Lördagen spenderades i mohed i finvädret. Grabbarna skulle åka lite så vi skulle inte bli där så länge, men det kom dit ett gäng från campingen som ville åka vattenskidor så Tobbe blev tvungen att köra dom först. Så våran "nån timme på klubben dag" slutade med att vi kom hem efter 7 haha!
Blev ju grillning hemma hos Tobbes föräldrar sen, alltså vi hade lånat deras hus och grillade med frille och Johanna. Kl 22.20 satte vi oss vid bordet för då va maten klar ;) de va den dagsplaneringen det ;)
Jättegod mat, men efterrätten och spelkvällen fick hoppas över för vi va alldeles för trötta :p

Söndagen bestod utav F1, lite städning och rensning av bebisgrejer, en runda på S-leken med frille och Johanna, middag på Sibylla, havspromenad med hundarna och sen filmmys :) bra helg :)

Idag har jag haft riktigt ont i ljumskarna eller va det är, där fram liksom. Jättejobbig att gå :/ så sitter helst stilla men går ju inte. Hade barnmorskebesök idag, mitt sista vanliga liksom. Sen åkte ja ut till dollar och köpte tvättsvamp som ja och Amanda åkte ut och satte på smulan. Hon smet ju igår kväll så fick stå inne inatt, den jäkeln. Hoppas hon står kvar ett par dagar nu :p
Skulle hem och tvätta bebisgrejer efter det, men såklart så var pizzapeoples grejer i tvättmaskinerna, Sen Igår!! Fast dom inte bokat. Och visst ja hade kunnat slänga ur deras grejer eftersom ja bokat, men dom hänger ju sitt i torkrummet fast nån annan har tvättid, ingen hänsyn alls. Så kände att ja inte hade lust att tvätta idag då. Vill gärna ha torkrummet jag med till mina kläder.
Dryga jävla pizzafolk...
Jaja, åkte och vaccinerade hundarna istället. Har sån tur att Amanda är ledig den här veckan så jag fick hjälp :)
Så nu är dom vaccinerade för det här året och matte är 700:- fattigare ;)

Nu ska ja sitta i soffan och invänta min sambo så vi kan åka och handla. Behöver vila mitt bäcken lite om ja ska palla med det :p




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0