Fredag

Veckorna bara rusar förbi!
Har legat hemma hela veckan, förutom ett morgonpass i måndags.Kände att de va dags att ta min sjukdom på allvar och försöka att bli frisk innan jag slänger mig ut på jobb igen.
Segt och otroligt stressande att gå hemma och inte tjäna nå pengar, men efter ett antal försök att jobba trots att jag är sjuk så måste jag inse att det inte fungerar.
Är fortfarande inte bra alls, men ja, håller tummarna att de är bättre till söndag iaf så man kan börja på måndag igen :P
 
Igår så åkte iaf Enzo in till veterinären, skulle bara vaccineras när vi hämtade Jackson från hans operation, men jag frågade lite om hans tänder medans och det slutade i att han fick stanna och ta tandsten och även två tänder som satt löst. Helt jävla sjukt hur han kan ha så dåliga tänder. Så himla synd om honom. Hädanefter kommer jag att åka på täta kontroller så han förhoppningsvis slipper rycka tänder varje år :/
Han mådde inget vidare igår kväll, kunde inte ens kissa för då tappade han balansen.
Idag gick det bättre, men han gnäller och vill inte äta. Fast jag har gett honom ris såklart eftersom han antagligen har ganska ont i munnen. Stackars lillgubben, det är otroligt svårt just nu att inte "jolla" med honom när han gnäller. Men det hjälper ju inte honom mer än de hjälper mig tyvär..
 
Och som det djurvän jag är MÅSTE jag ju såklart nämna det här om alla djurparker som tydligen är värsta djurplågarna och borde brinna i helvete! När man betalar in sig för att gå på en djurpark och titta på djuren, då vill man ju att pengarna ska gå till att djuren får det BRA! Jag betalar INTE för att nån jävla kärring till parkchef ska ha 30 lyxbilar och 75 villor!! Hon spar in på avlivningen av djur så att hon ska kunna åka en ny bil varje dag i veckan. Jävla H*ra!!! Nån måste ju kunna tvinga henne att sälja alla jävla grejer hon har, och att pengarna ska gå till parken för det är Djurens Pengar! Jag har alltid trott att människor som äger djurparker är djurvänner som har parkerna för att skydda djuren från utrotning och ge dem ett så bra liv som möjligt trots fångenskap.
Så fel man kan ha. De flesta är tydligen pengagiriga äckliga jävla människor som bara tänker på sig själva. Skulle inte förvåna mig om dom bankar ihjäl tigerungar för att få en fin mössa till vintern. SKRÄMMANDE!!
Hoppas verkligen att dom byter ut alla cheferna på parkerna, eller att typ nån politiker eller vadsomhelst tar över ansvaret så att ingen MÄNNISKA kan tjäna pengar på parken för det är inte det som det handlar om. Och djuren behöver ju vara där, vi har liksom tagit hit dom för att dom inte kan bo i sitt hemland, då kan vi inte bara skjuta allihopa nu heller. Även om de säkert vore skönare för dom stackrarna :(
 
 
Ja ska fan starta en egen djurpark, och jag skulle kunna bo i en husvagn på parken bara djuren hade det bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida E

såg också pogrammet.. det är skrämmande att de har kunnat göra så utan att ingen har märkt det..

2012-11-13 @ 12:15:46
URL: http://www.nattstad.se/girlinred

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0