Måndag

Uscha, tillbaka till verkligheten.
Fast jag har nog haft en rätt tung verklighet hängandes över mig i helgen med..

Mitt liv känns rätt hopplöst just nu. Inga pengar, inget jobb, hästen behöver skor, bilen behöver tankas, jag behöver Äta? Det sistnämna är väll igentligen minst aktuellt, man klarar sig på mindre energi än man tror, iaf om man inte behöver göra nånting.
Skulle jag mot all förmodan lyckas hitta ett jobb inom en snar framtid, så dröjer det ju ändå nästan två månader innan jag får min lön för mödan. Och under dessa två månader ska jag fylla på med energi hos mig själv och hunden och hästen och bilen. Den matten får inte jag ihop :P Ja som sagt, HOPPLÖST!

Fick börja dagen med ett friskt uppryckande iaf. Mamma ringde och sa att Carina var sjuk så jag måste åka och släppa ut hästarna. Alltid lika drygt att "behöva" åka dit, man vill gärna gnälla lite liksom.
Men när man väl kommer dit och ser pållarna så är det ganska mysigt ändå :) Härliga djur, 500 kg maskin, men såååå snälla :) Hade de inte vart för att lussi har en sko som sitter lite löst hade jag tagit mig ut på en liten ridtur i det fina vädret. Men vågar inte ifall den blir ännulösare, den får gärna sitta kvar så länge som möjligt så jag hinner lista ut hur jag ska finansiera det hela..

Nu ska jag fortsätta de The voice, får se hur länge det dröjer innan jag slocknar på soffan :P

De spelade en låt nyss btw, på Vakna. Vilka Godingar :)


Kommentarer
Postat av: Emilssonen

Har du sökt sommarjobb då?:)

2012-03-12 @ 11:16:49
URL: http://emilssonidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0