Torsdag

Snart helg!

Har jobbat klart för dagen, iaf de jobb jag får lön för haha.
Men har ju en del att göra fortfarande, städa på gth och här hemma. Börjar nog med att röja hemma när jag ändå är här, så åker jag till gth sen.
Måste väll hämta hö igen med, får panik på vad snabbt dom äter upp det..
Förra fredagen rullade vi in en bal, och nu är den slut!? roligt liksom.
Så vi måste hämta fler och ha en inne som vi kan ta av till kvällsmaten för då kanske den i hagen räcker nån dag mer iaf. Jäkla matvrak till hästar.

Fan va hungrig jag är då. Har mått illa hela dagen, ett tag trodde jag på allvar att jag skulle spy. Började fundera vart fan jag skulle spy om de nu blev tvunget, eftersom de inte fanns nån toa i närheten haha. Dålig ångest.
Men jag höll mig iaf från att spy, men nu är jag så trött så orkar inte göra nått att äta heller.
Disk överallt i köket med, sen kalaset. Har inte orkat/ haft tid att ta reda på det än. Inte heller tvättat, finns ju inga tider då jag Har tid. Drygt som tusan. Skulle kunna döda för att hus med egen tvättstuga så man kan tvätta nån maskin då och då liksom. DRÖMMEN!

I morse när jag läste om de här jäkla radio tv tjänsten på aftonbladet så brann jag ur lite.
Så jävla störd avgift så det finns inte ! Nu ska dom se till så man måste skatta på den istället, så det spelar ingen roll om man bor tsm med någon som betalar avgiften utan nu ska alla personer betala för sig själva.
Blir så sjukt irriterad för jag själv kollar ALDRIG på kanalerna som det här gäller. Dom får gärna radera dom från min kanallista jag skulle inte ens märka nått. Det är väll för att de som jobbar på de här jäkla svt mm ska ha sån bra lön som dom är så här störda. Håller med personen som kommenterade att dom där "skit" kanalerna ska bli betalkanaler så får dom in pengar från de som faktiskt vill se på dom.
Men dom fattar väll själv att då skulle dom inte få nå pengar för även om dom inte har nån reklam så suger kanalerna och jag tror inte de är så jättemånga som vill se på dövkanalen och UR å sånt skräp.
5an och 6an är de enda kanalerna man behöver ha faktiskt. Och dom kan jag betala för men fan inge annat.
Att betala 2000 kr om året för något man inte använder eller vill använda eller behöver wse, det är inte logiskt i min mening. Han som sköter de där tycker att ja men de är ju mkt man får betala som man inte vill så det här kan man också betala lika gärna. Men dom kunde väll åtminstonde sluta vara så jävla dyra. H*ror


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0