Måndag

God morgon!
Hur många var det som satt upp och kollade på valvakan igår ?
Jag kan erkänna att jag kollade lite. Men gav upp efter ett tag och kollade på film istället, man orkar ju inte sitta uppe så jäkla länge när man ska till skolan. 7 tåget var det ja, jihooo.
Lite intressant var det att kolla valresultaten idag. I de större städerna har de flesta röstat på moderaterna, och i mindre orter och framförallt norrut, där har man röstat på sossarna. hm.. ? 
Kanske ligger lite i att de med bäst ekonomi kanske bor på de större orterna och dörför röstar på moderaterna för att få behålla sina pengar. Smart att inte rösta på sossarna iaf tycker jag fast jag lever på bidrag när jag pluggar. Man måste ju tänka lite längre än studietiden. När jag kämpat mig igenom skolan så vill jag ju ha ett jobb och behålla de pengarna jag tjänar. De få som tjänar bra i sverige, de har förtjänat de och klart de ska få behålla sina pengar. Livet är inte rättvist, se bara som så att vissa (nämner inga namn) kan begå brott utan att få straff, de är ju så synd om dom liksom, yeah right.

Nä nu ska vi inte vara sån :) Dags för frulle nu, och en smärre makeover av mig själv haha. (Y)

Men jag måste säga att jag är inte skitförvånad över hur söderhamnarna röstade..



Kommentarer
Postat av: Ida

oj.. :S

2010-09-25 @ 13:03:46
URL: http://busigabeerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0