Vilken lördag det blev

Inte alls som vi hade planerat. Till en början så va det det hehe. Vi åkte på bolaget, solade lite och så ;P Men sen på eftermiddagen så ringde Ida och sa att Athena ( hennes hund ) va jätte konstig och typ inte kunde gå. Så jag kasta i mig maten och tog med mig äcklet och åkte dit. Hon såg verkligen inte pigg ut stackarn, och det vart liksom värre bara under stunden som jag var där. Hon kunde inte stå på bakbenen. Såg ut som att det satt i ryggen eller nått för hon stödde inte på nått av benen. Så vart till att åka till veterinären i bollnäs. Där så säger Torleif (snygg veterinären enligt våra mammor) att hon har en inflammation i höger has. Så det var inte i båda benen, och inte ryggen eller nått sånt allvarligt ! :) Men han röntgade och tog blodprov eftersom det hade kommit så plötsligt liksom, dagen innan var hon ju helt okej. Men han hittade inget konstigt, hon var fullt frisk i övrigt :) Så hon fick massa mediciner ( det var jätte mycket ! haha ) och sen fick vi åka hem med henne :) A just ja, hon fick dropp under nackskinnet också eftersom hon druckit så dåligt. Och det vart en suuuperstor bulle på ryggen på henne. Hon såg nästan ut som ringaren i notre dam. Men hon mådde bättre iaf :) När vi kom hem till Ida så bädda vi ner hene och gav henne en av alla medicinerna och sen åkte vi hem hit. Dock festa vi inget, vilket nog var ganska bra ändå haha. Båda var förkylda och trötta och hade ingen riktigt lust att gå ut så vi spar drickat till en annan gång ( vet nog vilken också ;)  Så det vart massa gotta istället, och Buzz ! :D Mitt kära Buzz haha. Vart en kanon kväll ändå iaf :) har ju alltid så kul med Ida :)


Fick veta nu också att Athena mår mycket bättre idag :) Skönt !


Kommentarer
Postat av: Ida

du är så bäst <3

hoppas det går om två veckor då :D

2009-01-04 @ 15:37:14
URL: http://busigabeerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0